کاردرمانی ذهنی ستارخان

بهترین مرکز جهت کاردرمانی ذهنی ستارخان

فعالیتهای خودمراقبتی

تقویت مهارتهای بازی

بهبود حرکات ظریف دست

بهبود مشکلات حسی

چرا کاردرمانی ذهنی
با کلینیک خانه امید

خدمات کاردرمانی ذهنی کلینیک ما شامل تمامی خدماتی می شود که در راستای بهبودی کودک شما صورت می پذیرد. این خدمات را می توانید در این مرکز در سطح حرفه ای دریافت کنید.

510

لبخند رضایت

840

خانواده راضی

600+

متقاضی کاردرمانی

900

بیمار اتیسم در سال
کاردرمانی ذهنی در ستارخان

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و یا اوتیسم تحت درمانی به نام کاردرمانی ذهنی قرار می گیرند. اما کاردرمانی ذهنی چیست؟ کاردرمانی ذهنی در واقع فرآیندی است که طی آن روی توانایی های مغزی کودک به ویژه مهارت های یادگیری، مهارت های شناختی، تفکر، مهارت های گفتاری، توانایی درک و مهارت های برقراری ارتباط تمرکز می شود.

 

گفتار درمانی شرق تهران

رضایت مشتریان

اولین مرکزی بودن که واقعا تونستن با متین پسرم ارتباط برقرار کنند. از کادرشون راضی هستیم و به بقیه دوستان تهرانی هم توصیه می کنم.

مسعود حق وردی

بسیاری از بیمارانی که تحت کاردرمانی ذهنی ستارخان قرار می گیرند نشانه های جسمی خاصی ندارند و به ظاهر سالم به نظر می رسند. البته باید این نکته را متذکر شویم که کاردرمانی ذهنی صرفا مختص کودکان نیست و بسیاری از افراد بزرگسال نیز تحت این درمان قرار می گیرند.

کاردرمانی ذهنی ستارخان مناسب افرادی است که با اختلالاتی چون بی شفعالی، تاخیر رشدی، فوبیا، اوتیسم، سندروم داون، کم توانی ذهنی، فلج مغزی و اختلال OCD و اسکیزوفرنی و افسردگی مواجه هستند. در واقع کاردرمانی ذهنی ستارخان برای تمام این افراد نتیجه مثبتی در پی دارد. با این حال اگر کاردرمانی ذهنی در سنین پایین آغاز شود بی شک نتیجه آن به مراتب بهتر خواهد بود.

مرکزدرمانی ذهنی ستارخان

 

کاردرمانی ذهنی ستارخان

کاردرمانی ذهنی ستارخان به بیماران کمک می کند تا استقلال بیشتری را تجربه کنند و از پس چالش های زیادی که در زندگی دارند برآیند. این حیطه مربوط به توانبخشی می باشد و افراد را از لحاظ ذهنی توانمند می سازد.

تمرین های مختلفی در روند کاردرمانی ذهنی ستارخان انجام می شود؛ این تمرین ها با توجه به شدت آسیب ذهنی بیمار و ضریب هوشی او صورت می گیرند. بعد از گذشت چند جلسه از کاردرمانی ذهنی، بیمار احساس آرامش فکری و ذهنی بیشتری خواهد داشت و امنیت فکری را تجربه می کند.

از جمله تمریناتی که در طی کاردرمانی ذهنی ستارخان انجام می شود می توان به تمرین های Sensory motor approach اشاره کرد. این تمرین ها شامل تمرینات حرکتی می شوند و به واسطه آن ها، فرد توانمندی های حرکتی خود را رشد می دهد. Perceptual motor از دیگر تمریناتی است که در این روند درمانی صورت می پذیرد.

افراد به واسطه این تمرینات درک شناختی بهتر و قوی تری پیدا می کنند و قدرت بیشتری در آنالیز معنا و مفهوم خواهند داشت. و اما sensory integration که به آن یکپارچگی حسی هم گفته می شود از دیگر تمرین های مهم و اساسی در کاردرمانی ذهنی ستارخان می باشد که منجر به رفتارهای تطبیقی می شود.

فرد به واسطه این تمرین ها می تواند هماهنگی زیادی در رفتارهای خود ایجاد کند که سرآغاز و منشأ همه آن ها اطلاعات حسی ارسال شده از مغز می باشد.بد نیست به تمرینات شناختی نیز اشاره ای داشته باشیم. این تمرینات تاثیر بسیار زیادی روی جنبه های شناختی فرد دارد.

به عنوان مثال اگر فردی در حوزه های مختلف مانند توجه، تمرکز، حل مسئله، حافظه، شناخت و درک و یادگیری دچار چالش باشد، به واسطه این تمرینات قادر به رفع این چالش ها خواهد بود. نکته مهمی که در مورد کاردرمانی ذهنی ستارخان باید بدان اشاره شود این است که تمرینات با توجه به شدت آسیب مغزی بیمار اجرا می شود و طیف گسترده ای از تمرین ها را در بر دارد.

کودکانی که برای دریافت خدمات کاردرمانی ذهنی ستارخان به کلینیک خانه امید مراجعه می کنند، می توانند از ابزارهای مختلفی برای درمان در این مرکز استفاده کنند. ابزارهای مورد استفاده در روند کاردرمانی ذهنی ستارخان در کلینیک خانه امید طیف وسیعی از ابزارهای مختلف را شامل می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. 

کاردرمانی ذهنی ستارخان در بیماران مبتلا به اوتیسم نتیجه بسیار مطلوبی می دهد. این اختلال ریشه در نقص عملکرد مغز دارد. به همین دلیل کارکاردرمانی ذهنی ستارخان برای بهبود آن مفید می باشد. کودکانی که به اوتیسم دچار هستند در برقراری ارتباطات کلامی و غیر کلامی و روابط اجتماعی و توانمندی های درکی شناختی ضعیف عمل می کنند.

کاردرمانگر ذهنی بعد از ارزیابی کودک و مشکلات او، بهترین برنامه درمانی ممکن را در پیش می گیرد. هدف از کاردرمانی ذهنی ستارخان به استقلال رسیدن کودک از لحاظ ذهنی می باشد.

فعالیت هایی مانند لباس پوشیدن، مسواک زدن، حمام کردن، غذا خوردن و سایر فعالیت های روزمره برای کودک بعد از کاردرمانی ذهنی ساده تر خواهد بود. حفظ تعادل و ایجاد هماهنگی بین اعضای بدن و گسترش فعالیت های حرکتی نتیجه کاردرمانی ذهنی ستارخان می باشد که به بهبود کیفیت زندگی فرد کمک می کند.

کاردرمانی ذهنی ستارخان منجر به تقویت حافظه، تقویت مهارت های شناختی، تقویت مهارت های درکی، افزایش دستور پذیری، توانایی برقراری ارتباط و افزایش تحمل کاری می شود. به واسطه کاردرمانی ذهنی ستارخان کودک توانایی شرکت در فعالیت های روزانه مانند شرکت در کلاس های مدرسه، بازی کردن و برقراری ارتباط و معاشرت با دیگران را پیدا می کند.

تکنیک های زیادی در کاردرمانی ذهنی ستارخان استفاده می شود. یکی از این تکنیک ها بازی درمانی است. بازی ها می توانند تاثیر زیادی در رشد مهارت های اجتماعی و بهبود توانایی کودکان در تنظیم احساسات شان داشته باشند. به چالش کشیدن رفتارها و افکار و احساسات و باورها نیز نقش بسیار مهمی در بهبود این کودکان دارد.

نکته مهمی که در مورد تاثیرگذاری کاردرمانی ذهنی ستارخان وجود دارد این است که برای تاثیر بیشتر این روند درمانی خوب است که در منزل نیز تکنیک های کاردرمانی ذهنی توسط والدین اجرا شود. در پیش گرفتن استراتژی های درمانی در منزل می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

کاردرمانی ذهنی در ستارخان

کاردرمانی ذهنی ستارخان می تواند مزایای زیادی برای کودک به همراه داشته باشد. یکی از این مزایا بهبود مهارت های اجتماعی است. بسیاری از کودکان توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی را ندارند و همین موضوع منجر به عقب ماندن آن ها در مراحل مختلف زندگی می شود.

کودکان به واسطه کاردرمانی ذهنی در ستارخان می توانند ارتباطات موثر و سازنده با دیگران برقرار کنند. افزایش اعتماد به نفس کودک در پی کاردرمانی ذهنی حاصل می شود. بسیاری از کودکان به دلیل ضعف در مهارت های شناختی و یادگیری و حافظه با عدم اعتماد به نفس روبرو هستند. کودکان بعد از غلبه بر چالش های پیش رو در زندگی می توانند با اعتماد به نفس بیشتری به مسیر خود ادامه دهند.

تنظیم هیجان در نتیجه کاردرمانی ذهنی حاصل می شود. بسیاری از کودکان احساسات خود را به شیوه ای ناسالم بروز می دهند. این احساسات می تواند شامل احساسات مثبت و منفی شود. کودکان در کاردرمانی ذهنی یاد میگیرند که چگونه باید احساسات خود را مدریت کنند و به شیوه ای سالم و کارآمد آن را بروز دهند. یادگیری استراتژی های مقابله با استرس، اضطراب و نگرانی از دیگر مزایای کاردرمانی ذهنی در ستارخان می باشد.

برخی کودکان با عقب افتادگی تحصیلی مواجه می شوند. یکی از راه های مقابله با عقب ماندگی تحصیلی، کاردرمانی ذهنی می باشد.کودکان با روش های صحیح و اصولی می توانند یاد بگیرند که چگونه باید عقب افتادگی های تحصیلی خود را جبران کنند. به عنوان مثال برخی کودکان در مهارت سازماندهی زمان با مشکل مواجه هستند. رفع این چالش منجر به بهبود اوضاع می شود.

اگر کودک شما قادر نیست اعمال روزانه اش را با استقلال کامل انجام دهد، بی شک به کاردرمانی ذهنی نیاز دارد. به واسطه کاردرمانی ذهنی، کودک می آموزد که چگونه باید از پس کارهای خود برآید. بنابراین برای انجام کارهای روزمره خود به کمک مادر و والدین نیازی ندارد. با استفاده از تکنیک های کاردرمانی ذهنی، کودک استقلال بیشتری پیدا می کند و شادی و موفقیت بیشتری را در زندگی تجربه خواهد کرد.

یکی از دسته اختلالاتی که با استفاده از تکنیک های کاردرمانی ذهنی بهبود پیدا می کند، اختلال ADHD یا همان نقص توجه و بیش فعالی می باشد. این کودکان معمولا در توجه و تمرکز مشکل دارند و به دلیل بی توجه بودن و عدم توانایی در جمع کردن تمرکز، با مشکلاتی چون طرد شدن از سمت دوستان و یا عقب افتادگی درسی مواجه می شوند. کاردرمانی ذهنی در ستارخان به این کودکان کمک می کند تا شرایط زندگی نرمال را تجربه کنند و مانند سایر کودکان پیشرفت داشته باشند.

اختلالات اضطرابی را نیز می تواند با استفاده از کاردرمانی ذهنی در ستارخان برطرف نمود. استرس و اضطراب می تواند باعث به هم خوردن تعادل زندگی فرد شود. این موضوع در مورد افسردگی نیز صادق است. بسیاری از مواقع ریشه افسردگی در ذهن آدمی نهفته است. کاردرمانی ذهنی کمک می کند تا علائم افسردگی کمرنگ و کمرنگ تر شوند. 

اختلال پردازش حسی یکی از اختلالاتی است که کودکان را درگیر می کند. کودکانی که به این اختلال دچار شده اند در پردازش اطلاعات حسی دچار مشکل هستند. آن ها به لمس شدن حساس هستند و از دیگران دوری میکنند. بی علاقه بودن به بهداشت شخصی و حساسیت بیش از حد به صداها و حرکات اطراف از نشانه های این اختلال است.

کاردرمانی ذهنی در ستارخان کمک می کند تا کودکانی که به این اختلال دچار هستند به زندگی عادی باز گردند. دقت داشته باشید که هر کودک ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشد بنابراین کاردرمانی ذهنی برای کودکان باید با توجه به شرایط و مشکلاتی که دارند انجام شود.

به طور کلی کاردرمانی ذهنی باعث می شود اختلاف بین سن رشدی و سن شناسنامه ای فرد به حداقل برسد. تکنیک های کاردرمانی ذهنی ریشه در بهداشت و سلامت روان دارد.نکته مهمی که در مورد کاردرمانی ذهنی در ستارخان وجود دارد این است که کاردرمانگران ذهنی در این مرکز دارای رویکرد تخصصی هستند و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای کمکی برای بهبود کودکان تلاش می کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در کلینیک خانه امید تماس حاصل نمایید.

مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان

کاردرمانگران ذهنی که در مرکز مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان فعالیت می کنند در حوزه سلامت روان تخصص بالایی دارند. از جمله اقداماتی که این کاردرمانگران ذهنی در راستای بهبود وضعیت کودک انجام می دهند می توان به ارزیابی های شناختی، بازی درمانی، ارزیابی های حسی شناختی، مشارکت های گروهی، مهارت های اجتماعی عاطفی و موسیقی درمانی و تشویق کودک به مشارکت در فعالیت ها اشاره کرد.

افراد زیادی قادر به دریافت خدمات درمان در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان هستند. از جمله این افراد می توان به کودکان مبتلا به اوتیسم، کودکان مبتلا به بیش فعالی، کودکان فلج ذهنی، کودکان سندروم داون، کودکان مبتلا به اختلال یادگیری، کودکان پرخاشگر، کودکان مبتلا به اختلالات ژنتیکی و کودکان مبتلا به آسیب های مغزی اشاره کرد.

بهترین سن برای دریافت این خدمات درمانی در کودکی می باشد. کاردرمانی ذهنی برای افراد بزرگسال با سختی بیشتری همراه است. بنابراین اگر کودک شما نیاز به کاردرمانی ذهنی دارد هر چه سریع تر برای درمان او اقدام کنید.

 بهترین کلینیک کاردرمانی ذهنی ستارخان

برای
کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در  
سنجش مدرسه در ستارخان  می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید. بسیاری از کودکان ممکن است در تشخیص اشیا مشکل داشته باشند، توجهی به اطراف خود نکنند، به محرک های بیرونی پاسخ ندهند، قادر به تشخیص صدا نباشند و در مهارت های حرکتی و شناختی و رفتاری ضعف داشته باشند. در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان، روی این نقاط عطف تمرکز می شود. بنابراین کودک با توجه به نوع و شدت اختلالی که دارد می تواند درمان مخصوص به خود را دریافت کند.

کاردرمانگران ذهنی در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان به کودک کمک می کنند تا شناخت بیشتری پیدا کنند، آمادگی ورود به مدرسه را پیدا کنند و مهارت های ارتباطی قوی تری داشته باشند.

برای
کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در  
توانبخشی در ستارخانمی توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس
باشید. 
یادگیری مهارت های روزانه، یادگیری زندگی مستقل، توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران و انجام مهارت های مختلف در طی این روند درمانی حاصل می شود. بسیاری از کودکان قادر به تسلط داشتن روی احساسات خود نیستند. در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان، تکنیک های مدیریت احساسات و تسلط بر عواطف آموزش داده می شود.

بسیاری از کودکانی که مشکلات بهداشت روان دارند قادر به پردازش اطلاعات نیستند. این معضل ریشه در مشکلات ذهنی دارد. در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان، کودک می آموزد که چگونه باید اطلاعات را پردازش کند و از این اطلاعات در راستای صحیح استفاده کند. استراتژی های حسی کمک زیادی به پردازش اطلاعات می کنند. این روند منجر به کسب امنیت و آرامش بیشتر می شود. 

برای
کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در  
گفتار درمانی در ستارخان  می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید. در مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان، اتاق های حسی برای درمان وجود دارد. درمان در این اتاق ها حس امنیت بیشتری به افراد می دهد. در این اتاق ها حس استرس و تشنج کمتری وجود دارد و افراد می توانند با تمرکز بیشتری روی درمان فوکوس کنند.

نکته مهمی که باید در مورد مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان بگوییم این است که در این مرکز خدمات بهداشت روان در کنار خدمات توانبخشی جسمی همراه می شود. بنابراین کودکانی که دارای ناتوانی های جسمی هستند نیز می توانند از تجهیزات مخصوص برای بهبودی بیشتر و بهتر استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز کاردرمانی ذهنی ستارخان و کارشناسان ما در کلینیک خانه امید در تماس باشید.

Call Now Button50 درصد تخفیف (زنگ بزنید)

همین الان زنگ بزن و تخفیف رو بگیر