خبرنامه

آخرین دیدگاه‌ها

بایگانی ها

جدید ترین نوشته ها

دیابت بارداری و افزایش خطر اوتیسم در جنین
دیابت بارداری و افزایش خطر اوتیسم در
  • 19 اردیبهشت 1403
ریسپریدون برای چیست
ریسپریدون برای چیست ؟
  • 19 اردیبهشت 1403
معایب و مزایای تست غربال‌گری
معایب و مزایای تست غربال‌گری
  • 19 اردیبهشت 1403
تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

برخی والدین با شکایت از اینکه کودک آن ها شرایط حرکتی متعادلی ندارد به پزشک متخصص مراجعه می کنند. اما شکایت آن ها اغلب بابت چیست؟ این شکایت بیشتر از بابت این است که کودک به رغم پا گذاشتن به یک بازه سنی خاص، به نقاط عطف در رشد نرسیده است ومشکل تاخیر حرکتی اتیسم را دارد.به عنوان مثال تعادل در ثابت نگه داشتن سر و گردن، غلت زدن، چهار دست و پا رفتن، دست زدن، راه رفتن، قان قان کردن و یا سینه خیز رفتن. تاخیر حرکتی اتیسم به شکل واضحی عیان است. اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم با تاخیر در رشد تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان مواجه هستند . 

تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

زمانی که تاخیر در رشد تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان کودک به شکل غیر طبیعی رخ می دهد و اجازه دستیابی کودک به نقاط عطف رشد مهیا نمی شود، مهارت های حرکتی او تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مهارت های حرکتی کودک شامل مهارت های گفتاری، مهارت های زبانی و مهارت های رفتاری و اجتماعی او می شود. چنانچه کودک در تمام این موارد با نقص رشدی مواجه شده باشد، تاخیر تکاملی سراسری دیاگنوز می شود.دقت داشته باشید که تشخیص تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان فقط و فقط کار متخصص است.

کودکان با سرعت متفاوتی رشد می کنند بنابراین نباید قضاوت سریعی در مورد تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان داشته باشید. تشخیص این موضوع به عهده متخصص می باشد.درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان با تکنیک های کاردرمانی انجام می شود. تاخیرهای تکاملی در حرکت کودک به واسطه این تکنیک ها قابل برطرف کردن می باشد.به واسطه این تکنیک ها تعادل قابل توجهی در حرکات کودک ایجاد می شود و دستیابی به نقاط عطف ساده تر می گردد.

کودکان می توانند با تکنیک های کاردرمانی به موقعیت های صحیح حرکتی دست پیدا کنند، تعادل خود را حفظ کنند و بهبود خوبی را در فعالیت های حرکتی شان نشان دهند. کاردرمانی در واقع منجر به افزایش رشد جسمانی کودک می شود.کودکان مبتلا به اوتیسم به صورت ژنتیکی در معرض تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان هستند. تاخیر در رشد ذهنی، رشد حرکتی و رشد گفتاری این کودکان کاملا مشهود می باشد. بسیاری از مواقع اختلالات کروموزومی و ژنتیکی ریشه اصلی تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان می باشد.

البته پارامترهای محیطی را نمی توان در این باره بی اهمیت دانست. طبق تحقیقات صورت گرفته بسیاری از کودکان مبتلا به تاخیر در رشد حرکتی در معرض عفونت های محیطی بوده اند. شما می توانید برای بهره گیری از خدمات درمانی با کارشناسان ما در کلینیک خانه امید در تماس باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه کاردمانی ذهنی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید.

درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

کودکان مبتلا به تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان را می توان با استفاده از تکنیک های کاردرمانی مورد درمان قرار داد. بسیار مهم است که کاردرمانی در سن مناسب شروع شود چرا که مغز کودک در سنین پایین قابلیت یادگیری بهتری دارد و به درمان پاسخ بهتری می دهد. اما ممکن است برایتان سوال باشد که در کاردرمانی چه اقداماتی انجام می شود؟ چگونه می توان تاخیر حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم را با این تکنیک ها بهبود بخشید؟برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گفتار درمانی و آشنایی با روش های درمانی این موضوع می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید.

درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان شامل تکنیک های کاردرمانی از جمله قوت بخشیدن به عضلات، بالا بردن توان مفاصل، آموزش حفظ تعادل و هماهنگی، آموزش الگوهای صحیح حرکتی، دستیابی به نقاط عطف رشد، بهبود بخشیدن به مهارت های گفتاری، آموزش استقلال و بهبود کیفیت کودک می شود.به طور کلی برای نتیجه بخش بودن درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان، تکنیک های گفتار درمانی و کاردرمانی و رفتار درمانی باید به موازات هم انجام شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 درمان تاخیر حرکتی در اتیسم

علائم تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

برای بسیاری از والدین سوال است که علائم تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان چگونه خود را نمایان می کند؟ این علائم در کودکان متفاوت می باشد. به عنوان مثال علائم تاخیر حرکتی می تواند مربوط به صحبت کردن کودک باشد.یکی از نشانه های تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان حرکتی در مهارت های زبانی این است که کودک قادر به تولید صدای کودکانه تا 3-4 ماهگی نخواهد بود. این کودکان معمولا به صداها هیچ واکنشی نشان نمی دهند و این عدم واکنش تا 7 ماهگی ادامه دار است.مورد دیگری که در بین علائم تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان بسیار متداول است عدم توانایی کودک در چنگ زدن به اشیا و نگه داشتن اشیا در دستش می باشد.

این اتفاق در 3-4 ماهگی کاملا مشهود می باشد. برخی کودکان نیز قادر به سینه خیز رفتن تا سن 5 ماهگی نخواهند بود و این نیز یکی از علائم تاخیر حرکتی کودکان اوتیسم می باشد.عدم توانایی در ارتباط برقرار کردن با دیگران، عدم توانایی در تکان دادن دست ها، عدم توانایی در نشان دادن اشیا و اجسام اطراف، عدم توانایی در انجام ژست های مختلف، عدم توانایی در ردیابی صداها و حرکات و عدم توانایی در به زبان آوردن کلمات ساده می توانند همگی از علائم تاخیر حرکتی کودکان اوتیسم باشند.

برخی کودکان مبتلا به اوتیسم که با تاخیر حرکتی روبرو هستند قادر به ایستادن روی دو پا و راه رفتن در سن پیش بینی شده نیستند. برخی از این کودکان در نواحی مختلف بدن شان مانند اندام فوقانی و تحتانی، سفتی خاصی حس می شود. این کودکان توانایی عضلانی کافی ندارند و حفظ تعادل برای آن ها دشوار است.از دیگر علائم تاخیر حرکتی کودکان اوتیسم، مشکل در نوشتن و دست خط است. این کودکان معمولا قادر به یادگیری مهارت نوشتن به خوبی سایر کودکان نیستند و در انجام امور روزمره خود مانند بستن کفش، راه رفتن، دست گرفتن قاشق و چنگال و حرف زدن مشکلاتی دارند.

برخی از کودکان مبتلا به تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان این است که جزئی از بیماری آنهاست نمی توانند دو طرف بدن خود را به صورت همزمان و متعادل حرکت دهند. در نتیجه بخشی از بدن به میزان بیشتر از بخش دیگر حرکت می کند. این کودکان ممکن است مورد قضاوت های نادرست دیگران و اطرافیان قرار گیرند که بسیار آسیب زننده است.

در نتیجه توصیه می کنیم که برای کاهش علائم تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان ، حتما از متخصصان حرفه ای و کاردرمانگران مجرب کمک بگیرید.به واسطه تکنیک های کاردرمانی می توان توانایی عضلانی خوبی به کودک بخشید، به او حفظ تعادل را یاد داد، مهارت های حرکتی او را بهبود بخشید و شیوایی بیان او را ارتقا داد.برای آشنایی بیشتر با روش های درمانی توانبخشی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس بوده و راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

تاخیر حرکتی چیست

پروسه رشد، در هر کودک متفاوت است. با این حال یک مورد در بین تمام کودکان ثابت است و آن بازه سنی است که کودک به برخی مهارت های حرکتی، رفتاری و گفتاری دست پیدا می کند. این مهارت ها به مهارت های قبل از 16 ماهگی و بعد از 16 ماهگی تقسیم بندی می شود. به طور مثال کودکان بین سنین 1 تا 4 ماهگی شروع به بالا آوردن سر و سینه می کنند و از 4 ماهگی به بعد غلت زدن را می آموزند.در سن 5 ماهگی عمل غلت زدن در آن ها نمود کامل تری پیدا می کند و در پایان 5 ماهگی می توانند به کمک تکیه گاه بنشینند.

در سنین 6 تا 7 ماهگی نشستن بدون تکیه گاه را می آموزند و در سنین 8 تا 9 ماهگی سینه خیز می روند. در پایان 10 ماهگی می توانند چهار دست و پا حرکت کنند و تا پایان 15 ماهگی قادر به راه رفتن مستقل هستند. کودکانی که در این اعمال و مهارت ها دچار نقص باشند و نتوانند در سن پیش بینی شده این مهارت ها را نشان دهند، با تاخیر حرکتی مواجه می باشند. کودکان اوتیسم از جمله کودکانی هستند که به احتمال زیادی با تاخیر حرکتی روبرو می شوند.شدت و ضعف تاخیر حرکتی در کودکان متفاوت است .

کودکانی که سریع تر برای درمان تاخیر حرکتی اقدام می کنند معمولا نتیجه بهتری می گیرند. تاخیر حرکتی اگر خفیف باشد معمولا با تعداد جلسات کمتر کاردرمانی و رفتار درمانی مرتفع می گردد. در حالی که شدت گرفتن تاخیر حرکتی روند درمان را نیز سخت تر خواهد کرد.قبل از درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان ، کاردرمانگر شرایط کودک مبتلا به اوتیسم را به خوبی می سنجد تا نیازهای درمانی او را شناسایی کند. ضعف های هر کودک متفاوت از دیگری می باشد و بسیار مهم است که این ضعف ها به درستی طی جلسات درمان شناسایی شوند تا برنامه مطابق با شرایط کودک در پیش گرفته شود.

مرکز درمانی تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

قبل از اینکه قرار باشد روند درمان کودک مبتلا به تاخیر حرکتی در پیش گرفته شود لازم است که میزان شدت این نقض در کودک شناسایی شود. از جمله اقدامات مرکز اوتیسم برای تاخیر حرکتی می توان به تست های متنوعی اشاره کرد که قبل از شروع روند درمان انجام می شود. به واسطه این تست ها می توان نقشه راه خوبی برای درمان کودک ترسیم نمود. در واقع نتایج این تست ها نشان می دهند که کودک در چه مرحله ای قرار دارد و کدام اقدامات درمانی برای او موثر است.

از مهمترین اقدامات مرکز اوتیسم برای تاخیر حرکتی می توان به تمرینات ورزشی، تمرینات عضلانی، بازی درمانی، آموزش صحیح راه رفتن، کمک به حفظ تعادل وزن بدن، انجام مستقل فعالیت های روزمره، افزایش آگاه کودک در حین استراحت، توانایی انقباض صحیح اندام ها و عضلات ، توانایی ایجاد پوزیشن های مختلف و گرفتن اشیاء در دست و بهبود مشکلات حرکتی از قبیل راه رفتن و حفظ تعادل دو طرف بدن اشاره کرد.در روند درمان تاخیر حرکتی در کودکان اوتیسم، امکان استفاده از تجهیزات درمانی و حمایتی مانند ویلچر، پروتز و آتل نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین اقدامات مرکز اوتیسم برای تاخیر حرکتی استفاده از این تجهیزات برای تسریع روند بهبود می باشد.استفاده از این تجهیزات در بسیاری از مواقع می تواند اوضاع را بسیار بهبود دهد. آب درمانی نیز یکی از تکنیک های درمان تاخیر حرکتی در کودکان اوتیسم می باشد که به انعطاف هر چه بیشتر عضلات این کودکان کمک می کند و عضلات را از سفتی خارج می کند.به طور کلی مهمترین اقدامات مرکز اوتیسم برای تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان را می توان تکنیک های کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، تمرینات ورزشی و رفتار درمانی و تمرینات ویژه دانست.

متخصصان حرفه ای در کلینیک خانه امید به خوبی می دانند که چگونه باید با کودک شما متناسب با وضعیتی که دارد ارتباط برقرار کنند و روند درمان را به بهترین نحو به صورت شخصی سازی شده در پیش بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان توجه و تمرکز و آشنایی با روش های درمانی این موضوع می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید.

تاخیر حرکتی اتیسم

کلینیک تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

کاردرمانی یا همان تمرین بهبود تاخیر حرکتی اتیسم  شامل تکنیک های علمی می شود. بازی درمانی، تمرینات ورزشی و گفتار درمانی همگی از جمله اقداماتی هستند که در درمان این کودکان تاثیر گذار می باشند.بسیار مهم است که در طی انجام تمرین بهبود تاخیر حرکتی  در اتیسم، هیچ گونه فشار و استرسی به کودک وارد نشود. بعد از درمان های لازم، کودک مبتلا به تاخیر حرکتی قادر است روی پا راه برود، بنشیند، تعادل خود را حفظ کند، تغییر وضعیت بدن را به راحتی انجام دهد، بازی کند، نقاشی کند، غذا بخورد، توانایی حل مسئله داشته باشد، لباس بپوشد.

مهارت های اجتماعی خوبی داشته باشد، با دیگران ارتباط برقرار کند و در یادگیری بهبود خوبی داشته باشد.بسیار مهم است که تاخیر حرکتی در کودکان به سرعت شناسایی شود و روند درمان در پیش گرفته شود.

شماره تلفن مرکز درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

اگر متوجه کوچکترین علائم تاخیر حرکتی در کودکان خود شده اید توصیه می کنیم که هر چه سریع تر برای دریافت درمان های حرفه ای به کاردرمانگران مجرب مراجعه کنید. نباید این تصور را داشته باشید که تاخیر حرکتی به خودی خود رفع می شود.

برخی افراد این تصور غلط را دارند که عموی کودک یا یکی از بستگان آن ها نیز به همین مشکل دچار بوده و بعد از اینکه بزرگتر شده مشکل او نیز مرتفع گشته. این تصور کاملا غلط است. بنابراین در اسرع وقت با شماره تلفن مرکز بهبود تاخیر حرکتی  اوتیسم تماس حاصل نمایید و مشکل خود را مطرح کنید.

آدرس مرکز درمان تاخیر حرکتی اتیسم ستارخان

تماس اولیه با مرکز معمولا برای مشاوره های نخستین می باشد. شما برای دریافت درمان کامل باید به آدرس مرکز بهبود تاخیر حرکتی  اتیسم مراجعه نمایید و کودک خود را برای معاینه نزد درمانگران حرفه ای ببرید. کلینیک خانه امید یکی از بهترین مراکز درمان رشد حرکتی در ایران می باشد که دارای تیمی متشکل از افراد خبره و حرفه ای است.

برای دریافت آدرس مرکز بهبود تاخیر حرکتی  اتیسم می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید و اطلاعات بیشتر را از این طریق دریافت کنید.برای آشنایی بیشتر با روش های درمان بیش فعالی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس بوده و راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button50 درصد تخفیف (زنگ بزنید)

همین الان زنگ بزن و تخفیف رو بگیر