امروزه روز بیش از هر زمان دیگری به اختلالات روانی اهمیت خاص و ویژه ای داده می شود. پیشرفت مرزهای دانش و توسعه تکنیک های درمانی موجب شده تا درمانگران به ویژه در بخش سلامت روان به تکاپوی بیشتری برای درمان بیماران بیفتند.

این موضوع در مورد کودکانی که به اختلال دچار هستند به طور ویژه صادق است. در گذشته اهمیت چندانی به این کودکان داده نمی شد.

مرکز درمان عدم توجه و تمرکز

به عنوان کودکانی که دارای نقص در تکلم و گفتار بودند و یا با اختلالاتی همچون بی توجهی و عدم تمرکز روبرو بودند معمولا مورد بی توجهی قرار می گرفتند. امروزه روز اما با توسعه مراکز درمانی و گسترش تکنیک های درمان و بهبود، این کودکان نیز فرصت زیستن به شیوه کودکان عادی را پیدا کرده اند. مرکز درمان عدم توجه و تمرکز یکی از بهترین مراکزی است که مختص درمان کودکان مبتلا به ADHD و ADD بنا شده است.

بنابراین اگر کودکی دارید که با این نوع اختلالات دست به گریبان است می توانید از مرکز درمان عدم توجه و تمرکز برای درمان موثر کمک بخواهید. اختلال ADD یا همان عدم توجه در واقع زیر مجموعه ای از ADHD می باشد که به آن بیش فعالی گفته می شود.

درمان این اختلالات در مرکز درمان عدم توجه و تمرکز توسط درمانگران حرفه ای و مجرب انجام می شود. تکنیک هایی که در این مرکز در پیش گرفته می شود جزو جدیدترین و نوین ترین تکنیک های روز دنیا در این حوزه می باشد. برای آشنایی بیشتر با روش های درمانی توانبخشی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس بوده و راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

کودکان مبتلا به بیش فعالی معمولا کودکانی بی نظم، فراموشکار، بی توجه و به نظر بی علاقه هستند. این کودکان قادر به اعمال تمرکز و توجه خاص و ویژه روی یک موضوع نیستند و معمولا در امور روزمره و فعالیت های مدرسه با مشکل مواجه می شوند.

بسیاری از مواقع این کودکان انرژی زیادی دارند. انرژی زیادی که قابل کنترل نیست. در مرکز درمان عدم توجه و تمرکز، مشکلاتی که این کودکان با آن روبرو هستند به مرور برطرف خواهد شد.

در مرکز درمان عدم توجه و تمرکز به کودکان آموزش داده می شود تا چگونه بتوانند روی جزئیات تمرکز کنند، توجه خود را معطوف به یک موضوع خاص نمایند، به حرف های گوینده خوب توجه و دقت کنند، دچار حواس پرتی نشوند، کارهای روزمره شان را به تنهایی انجام دهند، نظم و انضباط داشته باشند و دچار فراموشی نشوند.

بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال توجه و تمرکز بی قرار هستند. آن ها نمی توانند برای چند ساعت یک جا بنشینند و این موضوع برای آن ها در مدرسه دردسرساز می شود. بسیاری از مواقع والدین نیز با چالش های زیادی روبرو می شوند.

این کودکان در بسیاری از مواقع پر انرژی و بی قرار می شوند و شروع به دویدن و پریدن می کنند و صداهای زیادی از خود ایجاد می کنند. فرقی ندارد چند بار نام آن ها را با صدای بلند به زبان بیاورید، آن ها همچنان کار خود را می کنند و توجهی به شما ندارند.

حتی زمانی که آن ها را نصیحت می کنید که دست از شیطنت بردارند نیز به حرف های شما بی توجه هستند. بنابراین عملا در حال آب در هاون کوبیدن هستید. در مرکز درمان عدم توجه و تمرکز، مشکلات این دست از کودکان به طور ریشه ای مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و تکنیک های درمانی مطابق با شخصیت و روحیات کودک و مشکلاتی که با آن دست به گریان است اتخاذ می شود.

کودکان بیش فعال که بیش از حد حرف می زنند، نمی توانند سکوت کنند، در حرف دیگران می پرند و بدون گوش دادن به حرف دیگران کار خود را می کنند و دائما بی قرار هستند در مرکز درمان عدم توجه و تمرکز، مورد درمان قرار می گیرند. این کودکان بعد از گذراندن دوره درمانی به طور کامل، به طرز چشمگیری بهبود پیدا می کنند و علائم بیش فعالی در آن ها کم می شود.

بیش فعالی نه تنها باعث اذیت شدن خود کودک و فرد می شود بلکه اطرافیان او نیز دائما دچار دردسر می شوند. این موضوع برای معلمان و والدین حقیقتا مشکل ساز است.

بنابراین توصیه می کنیم که به محض مشاهده اولین علائم از بیش فعالی در کودک خود در اولین فرصت پیش رو به مرکز درمان عدم توجه و تمرکز مراجعه کنید و از متخصصین خبره در امر درمان کمک بخواهید. برای درمان اختلال بیش فعالی لزوما نیازی به دارو نیست. در صورت مراجعه زودهنگام شما به مرکز درمان عدم توجه و تمرکز، کودک از دارو درمانی معاف خواهد شد.

مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی

برخی کودکان در مدرسه با افت تحصیلی شدیدی روبرو هستند در حالی که به نظر کودکان کم هوشی نیستند. زمانی که با این کودکان صحبت می کنیم متوجه می شویم که درک خوبی از پیرامون خود دارند با این حال توانایی تمرکز و توجه خاص روی یک موضوع برای آن ها دشوار است.

به همین دلیل نمی توانند آموزش هایی که در مدرسه داده می شود را به خوبی فرا بگیرند چرا که اساسا دارای اختلال حواس پرتی و توجه هستند. مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی خانه امید یکی از بهترین مراکز درمانی برای این کودکان است.

کودکانی که با اختلال حواس پرتی و توجه روبرو هستند به نظر کودکانی با بهره هوشی کم به نظر می رسند در حالی که اگر این اختلال به درستی در آن ها درمان شود خواهیم دید که می توانند پیشرفت تحصیلی فوق العاده ای داشته باشند. در مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی، روی مشکلات این کودکان به شکل ویژه ای کار می شود.

در مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی قبل از هر چیز نوع اختلال مورد بررسی قرار می گیرد. اختلال عدم تمرکز و حواس پرتی می تواند از نوع بی توجهی، تکانشی و یا ترکیبی باشد. تعداد علائمی که کودک از خود نشان می دهد در تشخیص نوع اختلال اهمیت زیادی دارد.

به عنوان مثال در اختلال بیش فعالی از نوع بی توجهی و تمرکز، کودک باید دست کم شش علامت از خود نشان دهد. این در حالی است که در اختلال بیش فعالی از نوع تکانشی فرد علاوه بر دارا بودن نقص توجه و تمرکز، فردی بدون فکر نیز می باشد.

به این معنا که تصمیمات تکانشی می گیرد و بدون فکر عمل می کند. این کودکان باید دست کم شش علامت را به طور مداوم در طی شش ماه از خود نشان دهند. برای آشنایی بیشتر با روش های درمان بیش فعالی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس بوده و راهنمایی های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

اگر کودک شما با این نوع اختلالات درگیر است و می خواهید ببینید که چطور بعد از درمان مراحل رشد تحصیلی را مانند همه کودکان طی می کند و تا چه حد توانایی این را دارد که از بهره هوشی خود در راستای پیشرفت تحصیلی استفاده کنید، توصیه می کنیم که حتما از درمانگران و متخصصین مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی خانه امید کمک بگیرید.

متخصصین این مرکز درمان های لازم را روی کودک پیاده سازی می کنند. این موضوع فقط در مورد کودک نیست. در مرکز درمان عدم تمرکز و حواس پرتی خانه امید، والدین نیز پا به پای کودکان آموزش های لازم را برای شیوه برخورد و رفتار درست با کودک دریافت خواهند کرد. این یکی از رمزهای پیروزی و تاثیرگذار بودن درمان کودکان مبتلا به نقص توجه است.

بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز

بسیاری از والدین به اشتباه تصور می کنند اگر در خانه با کودک خود که به اختلال نقص توجه و تمرکز دچار است کار کنند، بعد از مدتی شاهد روند درمان و بهبود او خواهند بود. این در حالی است که برای درمان این کودکان باید از متخصصین کمک گرفته شود.

توصیه هایی که در کتاب ها و فضای مجازی مطرح می شود صرفا چکیده ای از تجربیات درمانگران و بریده هایی از مقاله های تخصصی می باشد. در بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز، متخصصین دارای مدرک تحصیلی مرتبط با درمانگری هستند و در این زمینه تجربه کافی را دارند.

بنابراین کافیست درمان کودک خود را به دست این متخصصین بسپارید و از دور نظاره گر باشید. هر چند که مشارکت همدلانه والدین نیز می تواند تاثیر درخشانی در روند درمان کودک داشته باشد.

یکی از ویژگی های بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز این است که در این مرکز متخصصان به جدیدترین و نوین ترین تکنیک های درمانی مسلط هستند. بنابراین ریشه یابی و تشخیص اختلال با دقت بیشتری صورت خواهد گرفت.

مراجعه دیرهنگام به درمانگر برای بهبود این اختلال می تواند باعث پیشرفت و عود کردن آن شود. در نتیجه درمان سخت تر خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که در سریع ترین زمان ممکن روند درمان را آغاز کنید.

عدم تمرکز و معطوف شدن روی یک کار خاص آن هم در سنین کودکی که مهمترین سن برای یادگیری است می تواند تاثیر زیادی در آینده کودکان داشته باشد. حواس پرتی و بی توجهی می تواند باعث طرد شدن کودک از جامعه و جمع همسالانش شود.

کودکان دچار به نقص توجه معمولا رفتارهای پرخاشگرانه ای دارند و آستانه صبرشان کم است. این کودکان دائما حرف بزرگسالان را قطع می کنند، به حق و حقوق سایرین احترام نمی گذارند و دچار آشفتگی عاطفی هستند.

عدم یادگیری آن ها به معنای کم هوش بودن آن ها نیست. بسیاری از این کودکان، باهوش هستند و اگر درمان نشوند هوش آن ها تلف خواهد شد. در واقع این عدم توانایی در تمرکز و توجه است که ازآن ها دانش آموزانی ضعیف می سازد. در بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز، به این کودکان کمک می شود تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند و به این مشکلات فائق آیند.

در بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز، تست نقشه مغزی از این کودکان گرفته می شود و اطلاعات دقیقی در مورد ساختار مغزی آنها به دست می آید. در نتیجه عمده تمرکز و توجه درمانگران روی بخش هایی خواهد بود که دچار نقص هستند.

یکی از درمان های متداول این اختلال، دارو درمانی و نوروفیدبک است. با این حال دارو درمانی معمولا به تنهایی جواب نمی دهد. در کنار دارو درمانی باشد تکنیک های رفتار درمانی و کاردرمانی نیز در پیش گرفته شود.

بازی درمانی، انجام ورزش، داشتن رژیم غذایی سالم و آموزش والدین نیز می تواند تاثیر فوق العاده ای در بهبود این کودکان داشته باشد. در بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز، آموزش های لازم به والدین نیز داده می شود. بسیار مهم است که والدین در قبال این کودکان صبر و حوصله زیادی داشته باشند و شیوه های پاداش و تنبیه را بیاموزند.

کلینیک خانه امید به عنوان بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز در تهران، آموزش های لازم را در جهت درمان و بهبود گام به گام کودکان مبتلا به نقص توجه انجام می دهد.

درپیش گرفتن اقدامات درمانی مطابق با آخرین پژوهش ها و یافته های این حوزه یکی از مهمترین مواردی است که در این مرکز بدان توجه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گفتار درمانی و آشنایی با روش های درمانی این موضوع می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید.

ارائه رژیم غذایی سالم در راستای بهبود کودک، پیدا کردن بهترین روش یادگیری مطابق با روحیات کودک، ایجاد اهداف کوتاه مدت برای افزایش تمرکز، بازی درمانی، تمرینات گروهی، ورزش، تعیین جایزه و کمک به کودک برای تصمیم گیری بدون شتابزدگی همگی از جمله اقداماتی هستند که در بهترین مرکز خدمات توجه و تمرکز انجام می شوند.

مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز

 اگر کودک شما اغلب اوقات پرخاشگر و بی توجه است، اگر از یک شاخه به شاخه دیگر می پرد، اگر تمرکز کافی ندارد، اگر خستگی ناپذیر است و استراحت نمی کند، اگر شتابزده تصمیم می گیرد و اگر کارهای پرخطر انجام می دهد احتمال اینکه به اختلال توجه و تمرکز دچار باشد زیاد است.

برای اطمینان از اینکه آیا کودک شما به چنین اختلالی مبتلاست یا خیر لازم است که او را به مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز ببرید تا تست های لازم از او گرفته شود. در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز، علاوه بر سنجش علائم کودک و تحت نظر گرفتن او، آموزش های لازم به والدین نیز داده می شود.

بازی های مختلفی مختص درمان و بهبودی این کودکان طراحی شده اند. این بازی ها و تمرین ها در کنار دارو درمانی می توانند نتیجه ای فوق العاده اثربخش داشته باشند. البته شدن اختلال تمرکز و توجه در کودکان متفاوت است.

برخی کودکان در سطوح پایین تری با این مشکل مواجه هستند و برخی دیگر در سطوح بالا با این معضل درگیر می باشند. به طور کلی درمانگران ما در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز خانه امید، شرایط را با توجه به اوضاع کودک شما می سنجند و بهترین اقدامات درمانی را در پیش می گیرند.

اختلال ADD چیزی نیست که آن را دست کم بگیرید و یا به آن بی توجهی کنید. کودکانی که با چنین مشکلاتی رشد می کنند در آینده در محیط کار و حتی برای ازدواج دچار مشکل می شوند. بنابراین بهتر است که در سنین پایین و در دوران کودکی جلوی این معضل گرفته شود.

این اختلال در کودکان باعث حواس پرتی می شود. کودک قادر به یادگیری قوانین نیست، نمی تواند سر کلاس درس یکجا بنشیند و دائما با دیگران درگیر می شود. این موضوع روی روابط اجتماعی کودک نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز، آزمایش های لازم روی کودک انجام می شود هر چند که تشخیص این مشکل زیر سن شش سال بسیار دشوار است. بهترین سن برای تشخیص این موضوع و درمان آن سن شش تا دوازده سال می باشد. این کودکان جسم و ذهن شان به طور همزمان یکجا نیست و دائما پرش افکار دارند.

مرکز درمان عدم توجه و تمرکز

ممکن است به توجه تظاهر کنند در حالی که حواسشان جای دیگری است. آن ها وسایل خود را جا می گذارند و هر عامل کوچکی حتی صدای باد می تواند حواس آن ها را پرت کند. در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز، به طور ویژه ای این مشکلات کار می شود.

تشخیص اختلال توجه و تمرکز به این راحتی نیست. بنابراین اگر در این زمینه دانش و تخصص ندارید بهتر است وارد آن نشوید. کودکان زیادی هستند که شیطنت دارند و بازیگوش هستند. نباید این کودکان را لزوما به اختلال نقص توجه مبتلا دانست. در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز تست های دقیقی برای تشخیص این اختلال اجرا می شود.

بررسی کردن تعداد علائم بروز داده شده، تشدید شدن علائم، در نظر گرفتن بازه سنی کودک، گزارشاتی که از مدرسه دریافت شده، انجام تست های شخصیت و بررسی عوامل محیطی و وراثتی همه و همه در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز انجام می شود. در نتیجه زمانی می توانید از اوضاع کودک خود مطمئن شوید که تحت نظر متخصصین قرار گرفته باشد.

عوامل محیطی و ژنتیکی می توانند در بروز این اختلال تاثیر داشته باشند. نمی توان تاثیر انکار ناپذیر محیط را نادیده گرفت. هر چند که عوامل محیطی بسیار پیچیده هستند و نمی توان به این راحتی ها در مورد آن اظهار نظر کرد. اما در مورد عوامل ژنتیکی یافته های بیشتری در دسترس است.

به عنوان مثال در اغلب خانواده هایی که فرزند اول دچار اختلال تمرکز و توجه باشد، فرزند دوم نیز به این اختلال مبتلا می شود. این موضوع در مورد دوقلو ها نیز صادق است. از طرفی پسرها علائم این اختلال را سریع تر و با شدت بیشتری نمایش می دهند. در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز به طور ویژه روی ریشه یابی و درمان کودکان شما وقت و انرژی گذاشته می شود.

بسیاری از والدین ترجیح می دهند که درمان های غیر دارویی روی کودکان اجرا شود. چرا که نمی خواهند کودک آن ها از سنین پایین با داروهای درمانی درگیر شود. خوشبختانه تکنیک های غیر دارویی زیادی برای درمان اختلال تمرکز و توجه کشف شده اند.

 از جمله نوروفیدبک، بازی درمانی، درمان با رژیم غذایی، رفتار درمانی و کاردرمانی. در مرکز توانبخشی خصوصی توجه و تمرکز، بهترین و اثربخش ترین تکنیک های درمانی با کمترین آسیب های جانبی روی کودکان شما اجرا خواهد شد.

مرکز درمان عدم توجه در کودکان

بسیاری از والدین از اینکه کودک خود را برای درمان نزد روانشناس، روان درمانگر، روانپزشک و کاردرمانگر و رفتار درمانگر ببرند هراس دارند. آن ها از این موضوع که نکند جامعه انگ بیمار بودن را به کودک آن ها بزند از در پیش گرفتن روند درمان خودداری می کنند.

در حالی که رسیدگی به اختلال بی توجهی و عدم تمرکز در کودکان می تواند آینده آن ها را تغییر دهد. شما می توانید با مراجعه به مرکز درمان عدم توجه در کودکان خانه امید، بهترین درمان را دریافت کنید.

شما به هیچ عنوان نباید نگران برچسب خوردن به کودک باشید. درمان کودک در مرکز درمان عدم توجه در کودکان در چارچوب استاندارد و اصولی انجام می شود. تصور کنید چند سال دیگر که کودک شما وارد دوره دبیرستان و دانشگاه می شود با چه مشکلاتی روبرو خواهد بود.

آیا می تواند به خوبی توانایی های خود را نشان دهد؟ آیا می تواند پتانسیل خود را شکوفا کند؟ مطمئنا برای او چنین اقداماتی بسیار دشوار تر از همسالانش خواهد بود. بنابراین اگر به موقع برای درمان اقدام کنید، مطمئنا آینده کودک شما بسیار درخشان تر خواهد بود.

کاردرمانگران ما در مرکز درمان عدم توجه در کودکان خانه امید، با اجرای راهکارهای اصولی و تکنیک های مورد تایید، کودک را برای شروع روند درمان آماده سازی می کنند. کودک شما می توانید به واسطه درمان های موثری که دریافت می کند در آینده به فردی تاثیر گذار و موفق تبدیل شود.

درمان های غیر دارویی بی شک عوارض کمتری دارند هر چند که سرعت تکمیل آن ها کمی کندتر است. با این حال نباید توقع معجزه قریب الوقوع را از مرکز درمان عدم توجه در کودکان داشته باشید. درمانگران ما در این مجموعه از والدین نیز همدلی و صبوری و همراهی میخواهند. شما باید به عنوان والد بدانید که روند چندان ساده ای در پیش ندارید و باید همکاری بیشتری با تیم درمان داشته باشید.

مرکز درمان و توانبخشی عدم تمرکز در کودکان

اختلال عدم تمرکز در کودکان ممکن است به دلیل اختلالات رشدی، آسیب های مغزی در دوره کودکی، ترشحات هورمونی، مسائل روانشناختی، عوامل فیزیولوژیکی و عوامل محیطی رخ دهد. این مهم به عهده درمانگران است که ریشه مشکل را تشخیص دهند و بهترین تکنیک های درمانی را مطابق با مشکل کودک در پیش بگیرند.

در مرکز درمان و توانبخشی عدم تمرکز در کودکان تمام توجه و تلاش درمانگران برای ریشه یابی و حل سریع مشکل کودک شما می باشد. در این مرکز از تیم قوی و خبره ای استفاده شده است که دارای تاییدیه های قانونی بوده و دوره های آکادمیک را برای درمان طی کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه کاردمانی ذهنی می توانید با مجموعه کلینیک خانه امید در تماس باشید.

شما می توانید با خیال آسوده کودک خود را به درمانگران قوی در مرکز درمان و توانبخشی عدم تمرکز در کودکان بسپارید و روند رشد و پیشرفت کودک را به عینه رویت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مرکز درمان و توانبخشی عدم تمرکز در کودکان خانه امید می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید.

Call Now Button50 درصد تخفیف (زنگ بزنید)

همین الان زنگ بزن و تخفیف رو بگیر